گنبد مینا....

آن کــه پــُرنــقـش زد ایــن دایــره‌ی میـنــایـی کَس ندانست که در گردشِ پرگار چه کرد

گنبد مینا....

آن کــه پــُرنــقـش زد ایــن دایــره‌ی میـنــایـی کَس ندانست که در گردشِ پرگار چه کرد

گنبد مینا....

ناب ترین غزل برای من، تویی....

شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۴:۵۴ ب.ظ

شود  اینکه  از ترحم، دمی  ای سحاب  رحمت

من خشک لب هم آخر ز تو تر کنم گلوئی؟

بشکست  اگر دل من به فدای چشم مستت

سر خمّ می سلامت، شکند اگر سبوئی


بعدا نوشت

حضرت آیت الله العظمی آقا مرتضی تهرانی برادر بزرگتر مرحوم آیت الله العظمی آقامجتبی تهرانی که از شاگردان اخلاقی عرفانی امام راحل بوده اند پس از ده ها سال دوری از رسانه ها اخیرا درباره ی آیت الله خامنه ای مصاحبه ای کرده اند که شگفت انگیز است:
 
در این جامعیتی که خدا این بزرگوار را رشد داده است، هیچ در بین علمای شیعه واسلام نداریم.
این بزرگوار هم خدای متعال اراده فرموده است که مسئولیت سنگینی را به ایشان عطا کند که عطا کرده است. با ظرفیتِ فوق ادراک اشخاص عادی. این ذاتیات ایشان است. و ایشان کار کرد و من اطلاع داشتم که در فقه و اصول و رجال و لغت و... کار می‌کرد. و در کنار همه اینها کار روحی می‌کرد. حتماً الان هم دارد. من حتی چند شب پیش آثار حرکت در تهذیب نفس و تشدید اخلاص را وقتی ایشان داشت نماز می‌خواند در ایشان دیدم.می پرسید : چگونه دیدی ؟ با همین چشم ؟ می‌گویم خیر، با آن چشم دیگری که خدا به من عطا کرده است و یقین دارم. لااله‌الاالله. شب و روزی نیست که من از ایشان ۲۰ مرتبه یاد و برای ایشان دعا نکنم و به خدای متعال التماس نکنم که خدایا! این نعمت را برای شیعه مستدام بدار. معتقدم شکر و سپاسگزاری این نعمت الهی را شیعه اعم از علما و غیرعلما به‌جا نیاورده‌اند، چون درک نکرده‌اند، ولی خدای متعالی چنانچه بخواهد با عمل من و امثال من نعمت را بگیرد که دیگر چیزی برای ‌ما باقی نمی‌ماند.
ایشان در مقطعی که خودشان مستقیماً این مسئولیت الهی را به عهده داشتند، کارهای بزرگی انجام دادند، آن ‌قدر بزرگ که نمی‌شود حجم آن را تعیین کرد.
این آقای بزرگوار «سلام‌ الله علیه» از طرف حق تعالی مأمور است که این مردمی که انتظار مصلح را می‌کشند، ببینند که با کوچکش چگونه برخورد می‌کنند. مثل حضرت مسلمی که حضرت سیدالشهدا«صلوات‌الله علیه» از مکه به کوفه فرستاد.
آثاری که به عنوان برکات الهیه از آقا به جا مانده، خیلی بیش از زمان امام خمینی است. نه اینکه امام نمی‌توانستند. خدای متعال از آن بزرگوار آنچه خواسته ایشان عمل کرده، از این بزرگوار هم آنچه خواسته دارند عمل می‌کنند. ما الان زیر آسمان نداریم انسانی را که مثل آقا در مسائل سیاسی به صورت ریز، این مطالعات و این نظرات تصدیقی اعم از اثباتی و نفی‌ را داشته باشد. این مقدار توفیق را که خدای متعال به ایشان داده به خاطر این است که شایستگی اش را داشته است. هر کسی که دلش بخواهد که به این نمی‌رسد

 



    سلام...
    اگر تو چنین دلبری، پس چه گویم گل نرگس را...
موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۰
مریم ...

نظرات  (۸)

۱۰ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۵۷ حامد پروینی
زیبا بود - شاعرش رو هم میفرمایید لطفا؟
پاسخ:
سلام...

درباره شاعر، اطلاعات درست و دقیقی در دسترس نیست. جست وجوی ناموفق من به اینجا رسید که شعر از شاعری به نام «فصیح الزمان شیرازی» است که «رضوانی» هم تخلص می کرد...
    در جایی هم نوشته بود این شاعر از سعدی متأثر بوده است.
این هم شعر کاملاین بیت معروف

    همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی
    چه زیان تو را که من هم برسم به آرزویی
    به کسی جمال خود را ننموده ای و بینم
    همه جا به هر زبانی، بود از تو گفت و گویی
    به ره تو بس که نالم، ز غم تو بس که مویم
    شده ام ز ناله نالی، شده ام ز مویه مویی
    چه شود که راه یابد سوی آب تشنه کامی
    چه شود که کام جوید زلب تو کام جویی
    شود این که از ترحم، دمی ای سحاب رحمت
    من خشک لب هم آخر، ز تو تر کنم گلویی؟!
    «بشکست اگر دل من به فدای چشم مستت
    سرخم می سلامت، شکند اگر سبویی»
    همه موسم تفرج به چمن روند و صحرا
    تو قدم به چشم من نه، بنشین کنار جویی
    نه به باغ ره دهندم که گلی به کام بویم
    نه دماغ این که از گل شنوم به کام جویی
    نه وطن پرستی از من به وطن نموده یادی
    نه ز من کسی به غربت بنموده جست و بویی
    بنموده تیره روزم ستم سیاه چشمی
    بنموده مو سپیدم، صنم سپیدرویی
    & فصیح الزمان شیرازی (1240-1324)
فیض بردیم ...

پاسخ:
سلام علیکم. سپاس
۱۰ بهمن ۹۴ ، ۲۰:۱۸ رفاقت به سبک شهید
خیلی عالی بود خیلیییییی
تاظهور حضرت مهدی دعایم این بُوَد از گزند دشمنان باشی سلامت رهبرم
پاسخ:
سلام...
اشالله
سلام...

بیست وشش سال جهان منقلب از شاگرد است...
وای بر حال عدو, گر برسد استادش...

۱۲ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۱۴ انــــــ ـار
که گل نرگس خود معشوق توست...
پاسخ:

و من چه بی وفایم...
۱۶ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۰۶ عــ ـاکـ ـف ...
جانم فدایت آقا .....
پاسخ:
چه آرزوی خوبی...
خدا نکند این یک نعمت از ما گرفته شود که سخت محتاجیم...
پاسخ:
سلام ...
خوش آمدید...

خدا کند شکرگزار باشیم...
۱۸ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۰۹ مهندس رضا عباسی
خداوند این رهبر عزیز را برای ما حفظ فرماید انشاالله
پاسخ:
انشالله...
دعای روز شبمان اینست و لاغیر...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی